Hellmusic logo Reklama
Prisiminti
? 
kraujas



WAP.HELL-MUSIC.LT

APKLAUSA
Kuri grupė geriausiai pasirodė Kreator & Co koncerte?
KREATOR
MORBID ANGEL
NILE
FUELED BY FIRE
Gėriau per visas, nieko neprisimenu
Nebuvau

ARCHYVAS


NAUJAUSIA FORUME


ARTIMIAUSI ALBUMAI
PILNAS SĄRAŠAS


STATISTIKA
Viso straipsnių: 355
Viso naujienų: 3147
Viso naudotojų: 3642
Naudotojų sąrašas
Miestų statistika
Naujausias: hard
Viso žinučių: 160487
Viso komentarų: 10334
Naujausia: 13:40:34
Dabar prisijungusių: 0






RECENZIJOS

BLOTTED SCIENCE „The Machinations of Dementia” – smegenų operacija be narkozės ir be jokio gailesčio
2008-02-06 17:13, parašė Grabak
straipsnis

Tai nėra albumas snobams, kuriems nuo tokios muzikos sutriktų nervų sistema. Tai nėra albumas minimalistams, kuriems čia viskas būtų tiesiog neskoninga. Ir tai netgi nėra albumas tradicinio progresyvaus metalo mėgėjams. Tai albumas pedantams, maksimalistams, idealistams ir kitiems bepročiams, kurie pakenčia, suvokia ir net sugeba mėgautis dvidešimties ir daugiau natų per sekundę pjausniais, bei nenuvirsti nuo kėdės patekę į ritmų audrą. Drąsiai ir kiek banaliai pasakyta, ar ne? Kai kalba eina apie Ron Jarzombek ir jo kūrybą, kitaip nė negali būti, nes šis zombis tampa vis žiauresnis. O banalumui čia vietos nėra. Beveik viskas, ką girdėjote iki šiol – niekai, palyginus su palaimingu siaubu, pasivadinusiu BLOTTED SCIENCE.

Iškart galima pastebėti, jog „The Machinations of Dementia“ viršelis itin taikliai atvaizduoja tai, kas jūsų laukia – beveik valandos trukmės smegenų operacija, kurią atliks patyrusių chirurgų trijulė, vadovaujama Rono Jarzombeko. Be narkozės ir be jokio gailesčio!

Turint omenyje, jog albumas brendo daugiau nei metus, o per tą laiką BLOTTED SCIENCE sudėtis ne kartą keitėsi, buvo praktiškai neįmanoma kažko konkretaus tikėtis. Žinoma, Jarzombek pavardė daug ką pasako, tačiau tiems, kas susipažinę su ankstesne muzikanto kūryba, turėtų nekilti abejonių dėl jo nenuspėjamumo. O čia dar kur buvę, kur nebuvę atsirado Alex Webster ir Charlie Zeleny – monstrai, kuriems Ron suteikė galimybę pasidalinti didžiule smėlio dėže. Progresyvaus metalo grupė turbūt nebegali atrodyti galingiau.

Pirminis ir nesugadinamas įspūdis perklausius „The Machinations of Dementia" - tai kiečiau nei betkas kitas! Ne, rimtai, trys visiškai skirtingo kalibro talentai sukūrė pritrenkiantį darbą. Šita nuomonė visose šalyse ir visomis kalbomis yra analogiška. Tačiau surasti analogą BLOTTED SCIENCE – neįmanoma. Preciziškumas, taktiškumas ir absoliutus muzikantų tarpusavio susigrojimas atsispindi kiekvienoje natoje, rife, kompozicijų darnoje. Tai tarsi surepetuota jam-sesija, kurioje veiksmas vyksta kiek kitaip, nei džiazo muzikoje. Čia instrumentai dažniausiai nelaukia savo solo eilės ir šaudo kartu su kitais. Todėl natūraliai tenka rinktis: arba bandyti klausant išskirti vieną instrumentą ir jo takelį, arba klausyti viską iš karto, tačiau likti nieko iki galo nesupratus. Tiesa, kas bus iškart suprasta ir suvokta, tai atmosfera, albumo nuotaika. Garantuotai. Agresyvus, vietom netgi pasalūniškas skambesys skaldo krūtinės ląstą be jokio vargo, o dažniausiai pasiutęs greitis tiesiog kaitina kraują iki virimo temperatūros ir kūną bemat užplūsta adrenalinas.

Apie jam-sesiją aš užsiminiau ne be reikalo. Dešimtis kartų perklausius albumą ir išnarsčius atskirai kiekvieną Ron Jarzombek, Alex Webster ir Charlie Zeleny instrumento garsą, kitokių minčių net nekyla. Tad apie muzikantus ir jų instrumentus atskirai.

Ron Jarzombek – solo ir ritminė gitara. Šio artisto su niekuo kitu supainioti neįmanoma. BLOTTED SCIENCE – tai dar vieno jo šou vieta. Bene ryškiausias pastarojo meto gitaristas ir kompozitorius išsiskiria ne tik gitaros skambesiu, profesionalumu, pavydėtinu aktyvumu, bet ir nuolat iš paskos sekančia sėkme. Tiek soliniai, tiek WATCHTOWER ir SPASTIC INK albumai yra didžiulės sėkmės sulaukę šedevrai, kurie sėkmingai tapo pavyzdžiu daugeliui šių grupių pasiekėjų. Nuolat idėjomis aptekęs Ron šįkart ypatingų naujovių gitaros srityje nepateikė, tačiau kokybė ir techniškumas kaip visada – aukščiausio lygio. Tik kiek neįprasta girdėti itin sodriai skambančius ir melodingus ritminės gitaros rifus, kurie su Websterio fūzuota bosine gitara sukuria rimtą death metalui būdingą skambesį, suteikiantį albumui solidumo ir aršumo. Solo gitara dažnai veikia antrame plane arba tolygiai su ritmine. Tad kūrinių praktiškai neįmanoma suskirstyti į kokias nors atskiras dalis. Jokios taisyklės ar rėmai Jarzombekui niekuomet ir nerūpėjo. Nesvarbu ar tai būtų vos minutės trukmės miniatiūra, ar septynių minučių košmaras – per tą laiką nuskamba tūkstančiai natų, dešimtys skirtingų melodijų, o smegenys tesugeba apdoroti tik nedidelę to dalį. Laikui bėgant suvokimas tik didėja, bet poveikis smegenims tikriausiai nepataisomas.

Alex Webster – bosinė gitara. Kiek netikėtas buvo šio kanibalo įsitraukimas į grupę, tiek netikėtas buvo ir naujasis jo amplua. CANNIBAL CORPSE žemų dažnių specialistas čia sužibėjo visai naujomis spalvomis. Be jokios abejonės, jo indėlis į „The Machinations of Dementia" yra didžiulis. Viso albumo metu gan nesunkiai galima išskirti sodrų ir brutalų bosinės gitaros skambesį, kuris nuo CC skiriasi labai stipriai, tačiau efektą suteikia panašų. Geriausias to pavyzdys – kūrinio „Amnesia" intro, kurį pradeda būtent Alex. Vargu ar bosinė gitara begali skambėti agresyviau ir išsilaikyti progresyvaus metalo ribose... Na, techninis lygis, kaip ir priklauso, čia taip pat žymiai aukštesnis. Juk vien jau tos pačios melodijos grojimas kartu su Ron Jarzombek nepalieka šansų klaidoms.

Charlie Zeleny – būgnai. Tikrai džiugu, jog būtent šis ritmo specialistas suka grupės variklį. Tai, ką jis išdarinėja BEHOLD... THE ARCTOPUS grupėje, yra tiesiog nepakartojama, o kaip „The Machinations of Dementia" būtų skambėję su Derek Roddy galite nesunkiai įsivaizduoti patys. Visgi šįkart Charlie laukė sudėtinga užduotis. Šitoks ritmo šokinėjimas, įvairių pauzių pauzelių gausa... Kiek tam reikėjo repeticijų... Tai tiesiog negali nepalikti įspūdžio. Vietomis norėtūsi netgi kiek ramesnio ar ritmingesnio būgnų talžymo, kad būtų galima susivokti kaip ir kas. Bet tam puikiai pasitarnauja Ron Jarzombek taip mėgstami atpalaiduojantys etiudai, kuomet paliekama švelni solinės gitaros melodija ir žiupsnelis plazdenančios elektroninės ramybės.

Trumpai sakant – tai ekstremaliau, nei ekstremalu, tad būkite atsargūs. Minkštais čiužiniais išklotas kambarys nebūtinai yra pati geriausia vieta protui pailsėti. Tad dėl galimo šalutinio poveikio nesitarkite su niekuo, net jei ir pajustumėte, kaip kažkas pirštais liečia jūsų smegenis.

„The Machinations of Dementia" (2007, EclecticElectric)

01. Synaptic Plasticity
02. Laser Lobotomy
03. Brain Fingerprinting
04. Oscillation Cycles
05. Activation Synthesis Theory
06. REM
07. Night Terror
08. Bleeding In The Brain
09. Vegetation
10. Narcolepsy
11. EEG Tracings
12. Sleep Deprivation
13. The Insomniac
14. Amnesia
15. Adenosine Breakdown
16. Adenosine Buildup


kraujas

NAUJIENOS
LIETUVOS NAUJIENOS
UŽSIENIO NAUJIENOS


RENGINIAI LIETUVOJE
PARODYTI VISUS
RENGINIŲ ARCHYVAS

RENGINIAI UŽSIENYJE
VISI UŽSIENIO RENGINIAI